En helt ok dag....

Hårologi Linda och Lisa, tror jag blir ett bra namn på vår nya karriär. Ibland funderar man ju faktiskt om man inte borde göra något som är lite mindre ansvarsfullt och lite lättare än det jobb som vi har i dag. Kanske baka kakor på ett konditori, sälja doftljus i en pysselbod eller varför inte klippa och färga lite hår. I dag har vi iaf övat på det sistnämnda. Ribban var väldigt låg och det enda kriterium vi hade var att vi hoppades att kunna visa oss på jobbet under morgondagen. Jag tror faktiskt att det ska funka :) Jag ska tillägga att vi naturligtvis inte är några stjärnor på det här med klipperi än så vi får nog ägna oss åt socialt arbete en stund till. Men övning ger färdighet och nästa gång kanske jag vågar klippa lite mer än 3 mm i Lisas hår.....

Annars har dagen i dag varit som de flesta andra dagar förutom en mindre katastrof som sen visade sig inte vara en katastrof. Min mobil låg kvar hemma i hallen alldeles själv hela dagen när jag var på jobbet. När jag insåg det i morse så var detta en katastrof, när jag kom hem och sen insåg att jag kanske inte är världens mest eftertraktade människa så förstod jag att det inte var en katastrof. Men det känns liksom som att man kan missa något om man inte är tillgänglig HELA TIDEN!! Ja, ja nu vet jag att jag kanske inte missade något jätte sensationellt men jag hade kunnat göra det och därför så kommer det inte att hända igen!!

Alltså sammantaget: En helt ok dag, en ny karriär på gång och inga större katastrofer. Godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0