Uppdatering!!

Vilken slarver jag är som inte bloggat på länge men nu kommer iaf en liten uppdatering. Röklukten som kom sig av att jag en morgon bestämde mig för att elda upp min plånbok på spisen har försvunnit. Det enda positiva med det var att jag fick städat ordentligt överallt. Tur att jag håller budget så att inga pengar fanns i den :)

Min budget ja, jag har nog inte berättat om den. I alla fall så har jag denna månad för första gången i mitt liv fått mina pengar att räcka ända till nästa lön. Låter väl helt sjukt att jag i vanliga fall inte får det men så är det!!! Har aldrig gillat att spara och min pappa sa alltid att man ska leva så länge man kan. Nu vet jag inte om han menade så länge pengarna räcker men så har jag tolkat det å tänk vad mycket roligt jag har haft :) Men nu är det andra tider. Här är nu alla onödig inköp indragna och jag har endast gjort ett spontaninköp denna månad. Spontaninköpet var heller inte vilket köp som hellst utan Lasses 112 sånger, vilket jag känner mig oerhört nöjd med!!! Har nu tragglat mig igenom nästan alla 112 låtarna på gitarr och det fungerar ganska bra:)



När andra lägger upp kläder dom köpt så lägger jag upp en bibel!!!
För övrigt så har dagarna haft andra mer och mindre trevliga saker att bjuda på. Jag och Anna tog oss en sväng till Älvdalen över helgen för att träffa mina kusiner. Det var mysigt och trevligt på alla sätt och vi hann med en liten vända till trängslet. Vädret bjöd på en ordentligt fin himmel som nästintill gav en mystisk känsla och det hela var väldigt vackert.


Dammen från ena sidan och dimman som ligger tjock i dalgången


Och från andra sidan



Tyvärr kan man sällan återge en känsla på ett kort, men vackert var det i alla fall!!!

Början på denna vecka har bjudit på magsjuka och 1,5 dags frånvaro från jobbet. Men nu är jag på banan igen och i morgon blir det jobb in på sena kvällen, jag ser fram emot det :)


Kommentarer
Postat av: hjördis

Så vackra kort, verkligen en fröjd för ögat.....

Kram kram din gamla "trötta" moster

2009-11-26 @ 13:44:41
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se/hjma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0