Lördag 10.02.20

Ok, lördagkväll. Ligger i soffan och fördriver tiden med att surfa på Sydafrika. Snart, snart, snart bär det iväg :) 2 dagar kvar att jobba och sedan flygning i nästan ett dygn, inget jag ser fram emot men jag har förstått att det skulle ta onödigt mycket tid att ta sig dit med bil eller båt......

Igår var det dags för mammsens julklapp, musikal i Borlänge. Det var verkligen en jättemysig kväll som inleddes på Broken Dreams. Mamma beställde en förrätt och åt säkert 1/5 av den. Hon är ju som bekant inte så stor i maten men då blir det ju desto mer till mig :) Musikalen var toppen och sedan fortsatte vi hem och delade på en flaska vin. Dagen i dag startade vi upp med stor frukost och melodikrysset helt i äkta Masseranda.

När jag nu spenderat ett dygn med min mamma hade jag önskat att jag kunnat göra detsamma med min pappa. Saknar honom mycket emellanåt. Saknar hans dåliga skämt, hans kloka ord och hans enorma kärlek. Men han är i en annan värld nu och jag är säker på att han har det bra. Som han själv sa så spelade det ju ingen roll om han hamnade i himmlen eller helvetet för han hade vänner på båda ställena. Skön inställning, och jag är också helt säker på att det stämmer :)

Nej nu ska jag ta och avrunda den här lördagen med en liten skidtävling. Det kommer att bli jobbigt med hög puls och stor ansträngning. Men jag är säker på att jag ska klara det nu när jag har laddat med en stor godispåse, frågan är bara hur dom som ska åka klarar det. Vi får väl se.

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej Linda!Jätte rart skrivet om din pappa,du är helt fantastisk gullig och rar kram kram

2010-02-22 @ 15:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0