En Söndag i januari i Hedemora

Hemkommen efter en misslyckad skidtur och ett lyckat 18-års kalas i Hedemora.
Tänkte idag prova om jag är så misslyckad som längdskidåkare som min mamma har uppgett att jag är. Hennes enda erfarenhet av detta är dock en upplevelse från när jag var i 6 års åldern och vägrade åka när jag väl fått på mig skidorna. Tydligen skrek jag av skräck och hon fick bära mig tillbaka till mål. Skam den som ger sig tänkte jag och åkte glad i hågen till Hedemora för att hyra mig ett par och prova igen. Väl uppe på berget var uthyrningen stängd och vem vet, jag kanske borde ta det som ett tecken????
En härlig vinterpromenad med Anna och hund blev det i alla fall :)

 

Vidare på kalas hemma hos Stefan. Hans yngsta pojk Nicklas har fyllt 18 år idag. Helt ofattbart!!! Jag kommer ihåg när han gick på fritids efter skolan i 2:an och var galen när man hämtade honom för tidigt så att han inte hann äta mellis där. Själv tyckte jag att jag var snäll, men jag antar att det var då det började bli viktigare med kompisar än med mig :) Jag kommer också ihåg när hans favoritplagg var en hemmasydd ljusblå pyamas med tillhörande nattmössa. Han hade den på sig jämt, och gud nåde om inte nattmössan fanns på plats vid sovtid. Undra om det är lika viktigt i dag? Förmodligen inte :) Det som är både lustigt och skrämmande med allt detta är att det har gått så många år och han har blivit så stor, men jag är ju som vanligt. Inte en dag äldre än då, eller???? Det är fascinerande hur tiden kan stå stilla för mig men att den fortsätter ticka för allt runt omkring. Jag vet att det inte är på det här sättet, men det känns så......
Hur som, det var ett supertrevligt kalas och jag är fullstoppad med fikabröd och glädje :)

Tidigare har jag lovat min moster att lägga upp kort på de blommor som hon skickade mig på min födelsedag och här kommer dom. Den buketten som står upp är från mamma och den andra är från dig moster, den är lika fin i dag, tack :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0