Festen

Ja vad säger man, i många år har jag planerat denna fest i mitt huvud. En fest skulle jag ha i mitt liv och det var den då jag skulle fylla 30. Nu har jag haft den och för min del är det bland det roligaste jag gjort. Det känns inte längre så otroligt jobbigt att var 30. Hur skulle det kunna göra det med så mycket vänner och så mycket roligt som vi ända har gjort genom alla år.

Under kvällen blev jag varse alla dessa galenskaper och även alla fina minnen jag har har med alla genom kollage, sånger, dikter, tal och mycket annat. Maten smakade toppen, tack mamma, och så även vickningen för dom som minns den ;) Maria höll som vanligt, som den naturbegåvning hon är, i alla lekar och lag OST med Anna och Ola i spetsen tog hem segern som innebar ära och berömmelse och naturligtvis lite alkholhaltiga drycker.

Tolvslaget firades med rakteter och champange, eller i alla fall alkohol som bubblade och sen dansade vi till morgonen. Vissa av oss till 04.30, andra till 06.00 (däribland jag) och somliga av oss till 10.00. Ja, dom kanske inte dansade till 10.00 men vill man inte att något roligt ska ta slut så vill man inte :)

Men det roliga tog slut tyvärr, och dagen efter var det dags för städning. Det var då jag insåg varför jag skall stå fast vid mitt beslut att endast ha en stor födelsedagsfest i mitt liv!!!

Och nu ligger jag här i soffan i Falun igen, det är ganska tomt och tyst. Så där tomt och tyst som det blir efter en hel helg med massor av vänner runt omkring sig. 30 år är inte så farligt och det är nytt år. För min del tror jag att det kommer att bli det bästa året någonsin och det är också det enda nyårslöfte jag har. Ja, förutom att försöka träna mer, äta mindre, sluta med godis, sluta med nikotintuggummi och alla andra såna där löften som man ger varje år som man aldrig kan hålla :)

Tack alla ni fantastiska människor som var med och förgyllde denna kväll, ni är bäst!!!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Alltså jag tror fortfarande inte på att du fyllt 30! Jag tror det är nåt du och Anna bara har hittat på för att ha ett tema till festen. Sist jag kollade var väl ingen av er i ligan inte en dag över 25...eller var det när jag var 20!?!

2010-01-05 @ 18:22:23
URL: http://sofiamets.blogspot.com
Postat av: hjördis

Låter som du haft en super/duperfest och det är du verkligen värd du älskade systerdotter.....

Mem jag saknar något kort på blomman....kramkram

2010-01-06 @ 17:11:27
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se/hjma
Postat av: hjördis

Låter som du haft en super/duperfest och det är du verkligen värd du älskade systerdotter.....

Mem jag saknar något kort på blomman....kramkram

2010-01-06 @ 17:12:18
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se/hjma
Postat av: Linda

Tack rara Sofia, och när jag tänker efter så var det nog bara ett tema. Alla anledningar till fest är ju bra anledningar:) Men du är väl inte äldre än 20??? Inte då vad jag kan minnas ;) Hoppas att du har det bra där nere i söder.



Moster: Korten kommer, min dator är bara inte så pigg så det tar ett tag för mig att samla kraft till att lägga in dom på den :)

2010-01-06 @ 22:48:32
URL: http://www.delalivet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0