Helgen vecka 50

Iklädd  lucias kläder och med ljus i hår gästade jag under gårkvällen årets julfest med jobbet. En rolig tillställning som bjöd på god mat och mycket skratt. Hade faktiskt tänkt att visa lite bilder men så blev icke fallet. Under kvällen tog jag glad i hågen upp min kamera och kände mig nöjd med att jag kommit ihåg att ladda batteriet föregående kväll. Jag kände mig dock mindre nöjd när jag insåg att batteriet satt kvar i laddaren hemma. Nåväl kvällen förlöpte till största belåtenhet trots att jag inte fick föreviga den på kort.

Dagen i dag har gått i julens tecken. Jag har bakat lussebullar med mandelmassa i, kokat lingonsylt, griljerat skinka och lagt in sill och nu skulle jag bara ha haft någon att dela godsakerna med! Ni förstår väl själva att det kan bli jobbigt för mig att äta upp 47 bullar, 5 dl lingonsylt, 2 burkar inläggninssill och 2 kg julskinka, men jag ska verkligen göra mitt bästa!! 

Dagen avslutades med middag och gäster. Finfrämmande från Hedemora av Sofie och Lukas och finfrämmande från andra sidan stan av Lisa. Det verkade som att alla uppskattade maten utom Lukas. Men det är klart, lövbiff i cheddarostsås med pressad potatis var inte heller min favoriträtt när jag var 3 år. Han åt iaf potatis och hade därmed gjort sig förtjänt av lördagsgodiset som väntade vilket gladde oss andra så vi också fick hugga in på våra påsar:)

Kvällen har också resulterat i att vi har en någolunda klar plan till Sydafrikaresan. Eller klar och klar..... Vi har hyrt en bil som vi hoppas att vi får plats i trots att det stod att den var för 2 vuxna och 2 barn. Vi har kommit överens om att Lisa i det här fallet borde kunna räknas som 2 barn då hon är både yngst och minst:) Vi har också enats om vissa aktiviteter så som att besöka Taffelberget i Kapstaden (Lisa vandrar upp och jag och Sofie åker linbana). En och annan vingård kommer vi också att hinna med, lite safari, lite strutsar, lite grottor, lite naturupplevelser, någon kåkstad och några dagar på stranden. Allt detta är alltså under förutsättning att vi får plats i den lilla bilen vi har hyrt. Men vi är optimistiska och känner oss nöjda med att nästan ha en plan.

God natt!!!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha, ha.. Vilken summering av resan! Jag är optimistisk och galet taggad=) Vi kommer att ha hur skoj som helst och du kommer att för evigt vara botad från din flygrädsla.. Kommer inför denna resa att läsa in mig lite mer på flygplan för att även kunna förklara händelser som "rök ur vinge" som jag så radikalt misslyckades med vid senaste Spanienresan!



Oroa dig inte för överblivna julgodsaker!! Jag hjälper gärna till eftersom mina är slut..;) Puss!

2009-12-13 @ 12:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0