Lördag 28.11.09

Igår ringde min låtsaspappa. Han ville nog bara prata lite, fråga vad jag hade för mig och så en fredagkväll. Jag berättade att jag som vanligt hade fredagsmys med Lisa. Sallad, godis från hemmakväll och idol ni vet. Med en viss panik i rösten talar han då om för mig att jag aldrig kommer att träffa en kille om jag ska fortsätta att sitta hemma och kolla tv och äta godis på helgerna. Han hade minsann fått ge sig iväg ut på krogen för att hitta på min mamma och det är tydligen vad man ska göra på helgerna om man är singe!!!!

Men nu är det så här förstår du kära låtsaspappa, att jag har inget intresse av krogen längre, jag är utbränd på krogen, jag är less på dansen och jag är galet trött på bakfylla!!! Jag har i och för sig hört fler säga att det är hopplöst att hitta någon att dela livet med om man inte ger sig iväg ut. Min chef tex. han säger att mitt enda hopp står till att det är en riktigt snygg tv-licens farbror som en dag plingar på och blir blixtförälskad i mig. Men nu när jag köpt mig en riktigt stor tv och dessutom betalar tv-licensen så är väl även det kört antar jag. Ja, inte vet jag.

För en liten stund fick detta mig att tänka att jag borde gå på Hela Huset Gungar i kväll men jag ångrade mig genast. Dagen i dag bjuder på julgodisbak, adventspyssel och bio med Lisa ikväll. Det är mycket möjligt att min låtsaspappa, min chef och många andra har rätt men tänk att just nu känner jag mig helt nöjd med livet och med att vara hemma och ta hand om mig själv. Dessutom så vet ju jag, att allt är som vanligt fast ändå väldigt annorlunda :)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ha ha, jag vet precis hur du känner...du slår huvudet på spiken. Så där känner jag också för krogen och den jobbiga bakfyllan som kommer som ett brev på posten!

Lär väl inte heller träffa någon men då har vi väl varandra i alla fall:))

Kramis!

2009-11-29 @ 12:19:30
URL: http://sussilina,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0