Missbruk.....

En föreläsare i beroendeproblematik som jag en gång lyssnade på försökte att få oss att förstå vilken nivå suget efter alkohol ligger på genom att dra en parallel till godissug som vi alla varit med om.

Du ligger i soffan och börjar tänka på choklad, du vet att du har en chokladbit i kylskåpet, efter en enorm brottningsmatch i hjärnan där du vet att du borde låta bli så inser du att du inte kommer att kunna koncentrera dig på någonting annat under hela kvällen än den där chokladbiten som ligger i kylen. Du stormar ut i köket, öppnar kylen och inser att den är BORTA. Du gastar på alla familjemedlemmar att komma och du radar upp dom. Därefter skriker du i högan sky: GÅ TILL KIOSKEN ELLER DÖ!!!!!!!!

Eftersom jag inte har några familjemedlemmar att gasta på och eftersom jag inte vill dö så återstod endast ett alternativ, jag tog på mig alla kläder och gick till kiosken. Ett missbruk är ett missbruk och just nu håller jag på att rättfärdiga mitt förfall med att jag faktiskt hade huvudvärk, haft en lång dag på jobbet, ingen el hemma osv, osv.

Här är kvällens skörd. Jag känner mig ändå nöjd och citerar en kär vän till mig "jag börjar på måndag".


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha men kära du den högen är väl inget att gruva sig för:) har ju sett större påsar hos dig;) kram på dig / martol

2009-11-13 @ 17:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0