Att fylla 30!!

I morgon är det torsdag IGEN. Dagarna bara rinner iväg och mitt liv går alldeles för fort. Någon har sagt att det går fortare ju äldre man blir, kan det va så att det liksom eskalerar när man börjar närma sig 30? Jag undrar i så fall hur det ska se ut när man närmar sig 50 men i den här takten så får jag ju snart veta:)

Men jag tror att det är bättre att fylla 50 än 30. Då är liksom allt färdigt och förhoppningsvis så innehåller inte livet så många frågetecken. Har man fått barn så har man och har man inte kan man konstatera det. Har man rest jorden runt så får man vara glad över det och har man inte så lär man inte göra det då heller. Är man gift eller har varit så har man det, och har man det inte så är förhoppningsvis tiden förbi då man drömde om det.
I mitt huvud verkar det vara toppen att fylla 50 men eftersom det verkar gå undan så nöjer jag mig med 30 för denna gång.

För mig innebär att fylla år även att det är vinter vilket jag ser fram emot med en enorm längtan. Mina långfärdsskridskor ligger i skåpet och stirrar på mig varje gång jag ska ta fram något. Jag är helt säker på att dom är minst lika sugna som jag på att ta en vända på Runn. Åka fort, känna vinden i håret, kylan som gör rosor på kinderna och avsluta med varm choklad på en snötäckt is.........eller i alla fall staka mig fram i sakta mak, ha istappar i håret, förbannad över att det aldrig är lagom kallt och avsluta med halvljummen choklad i en snödriva som är för kall för att sitta i. Ja hur det nu än är så längtar jag till det:) För att försöka illustrera vad jag längtar efter så avslutar jag med några snökristaller från förra året.

Godnatt och sov gott.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Är lite avis på det där skridskointresset.

Synd att jag och skridskor inte kommer överens..

2009-10-29 @ 08:32:16
URL: http://svarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0