Fredagsmys

Ännu en vecka i kommunens tjänst är avverkad. Det har varit en bra vecka och jag känner mig nöjd. Det gör jag ju i och för sig väldigt ofta eftersom jag har världens bästa jobb och världens bästa arbetskamrater. Mitt kontor är kanske inte världens vackraste men jag trivs där och jag vill aldrig byta det mot ett annat kontor på ett annat jobb, inte nu i alla fall.......

Efter jobbet inför stundande helg så väntar fredagsmys och denna fredag var min trogna fredagsmyskompis Lisa åter. Kvällen har bjudit på kebabsallad och den traditionella godispåsen från Hemmakväll. Det är så otroligt mysigt hemma hos Lisa, inte så varmt kanske men väldigt mysig. Min vän har nämnligen kallhyra så man får utrusta sig med varma kläder vid höst och vinterbesök. Men sanningen är att kylan bara förhöjer mysstämningen då hon tänder i kakelugnen och fredagen känns fulländad. Ikväll fick vi också spontant finbesök från Hedemora då Ingela dök upp och gjorde oss sällskap.

 

Men nu är det nog dags för sängen om jag ska orka med morgondagen som består av mat, vin och singstar med arbetskamrater. Föresten är det tydligen vetenskapligt bevisat att man tycker att man blir 25% snyggare när man druckit två glas vin. Jag ser verkligen fram emot att bli 25% snyggare imorn, tyvärr brukar inte det stämma när man tittar på före och efterbilderna men det är ju härligt under tiden, längtar........


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh, jag är så glad åt våra numera traditionella fredagsmyskvällar;) Helt fantastiska kort å gott! Puss

2009-10-31 @ 14:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0