Gitarrkarriären är nära nu........

Först och främst så vill jag tacka min vän Anna för att hon gjort det möjligt för mig att dela med mig av livet här på världswebben. Själv hade jag aldrig haft tid att skapa en så fin bloggsida då jag nu är allt för upptagen med att lära mig att spela gitarr. För i dag så anlände den, ett stort fint paket från Musikbörsen som kommer att rädda mig från ångest och ge mig livslusten tillbaka. Jag har nämnligen höga förväntningar på denna gitarr, och det började ju bra.....

Efter jobbet skyndar jag mig glad i hågen till ICA Slätta för att hämta ut min dyrgrip (den billigaste dom hade men ändå). Väl där så krånglar kassan och det tar en evighet innan det blir min tur. När det väl blir det så hittar först inte den unga och relativt snygga killen bakom kassan mitt paket. När han sedan gör det så blir han lite nyfiken  och frågar mig vad det kan vara för spännande från Musikbörsen som kräver ett så stort paket. Eftersom jag nu för tiden uppenbarligen inte förstår mig på småprat så får jag endast fram ett litet: -Ja du........ Han skrattar till och säger: -Det kanske kan vara ett instrument???? Jag pressar fram ett litet leende, grabbar tag i paketet, skyndar mig iväg och slår till en farbror i huvudet innan jag lyckas ta mig ut. Väl hemma sliter jag upp papplådan och börjar känna svettningar när jag blir osäker på om det är en gitarr eller en ukulele jag har beställt. Jag besämmer mig iaf för att det är en gitarr och börjar med stor entuasm att stämma den med min nya stämningsapparat som jag också inhandlat. Efter ett tag blir jag dock osäker på om sträng nr 3 (vet fortfarande inte vad den har för bokstavsbeteckning, oviktigt om ni frågar mig) verkligen låter som den ska så jag spänner den lite till. Detta "lite till" blir lite för mycket och strängen smäller av och min gitarrkarriär är över för denna kväll.

Men skam den som ger sig, i morgon bär det av raka vägen till musikaffären och sen kommer grannarna inte att få en lugn stund på hela helgen. Jag tror dom kommer att gilla det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0