Vad är hälsa???

Jag diskuterar ofta och gärna hälsa, på jobbet, bland vänner, med min mamma etc. Hälsa har idag blivit förknippat med fysisk aktivitet. Träning, hur många gånger i veckan? Vikt, vem definierar övervikt och undervikt? Hur många cm skall midjan vara för att vara hälsosam? Vilken metod är bäst för att förlora dom där extra kilona? Vad bränner mest kalorier? Vad är viktigast, att vara smal eller att må bra? eller kan man inte det ena utan att vara det andra? Kan dom där kilona vi tappar få oss att hitta kärleken? Är det vikt, träning och kalorier som är hälsa?

Jag hade bestämt mig för att gå och träna ikväll, eller åka skidor. Det var fast inpräntat i mitt huvud när jag kom hem. Istället hamnar jag i soffan framför grays anatomi med te, smörgås och glass. Ångesten väller över mig lika säkert som att räkningarna skall vara betalade den 30 varje månad. Jag sabbar mitt schema, jag förstör min hälsa, jag fuskar.......dåliga dåliga jag!!!

Men just ikväll hjälpte Grays mig att känna, ni vet, känslor som inte alltid är så lätta att känna. Man maler på, jobbar, tränar, sover, jobbar, tränar, sover och avviker ibland från schemat med en liten fest, utan att igentligen känna efter. Och skulle jag göra det någon gång så har jag ångest över det. Märkligt det där......

Ikväll valde jag te, smörgås, glass, grays, soffan och en liten stunds dåligt samvete ända tills jag kom på att jag bara avvek från schemat för att få känna det jag behövde känna just i kväll. I kväll valde jag te, smörgås, glass, grays och soffan för att det är hälsa för mig!!!

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Hej! Jag har själv funderat på att börja blogga här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2012-01-12 @ 22:53:06
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0